Myrtaly Logo

Δελτίο Τύπου 2017/09/12

Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας καταγγέλλει το ξεπούλημα ενός ακόμα δημόσιου οργανισμού. Την Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2017 μπαίνει ένα τέλος στο Δημόσιο Σιδηρόδρομο και με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανοίγει ένα νέο παράθυρο στις ιδιωτικοποιήσεις κάθε μορφής, συνολικά στις μεταφορές.

Πριν από 148 χρόνια ξεκίνησε το όραμα για την ανάπτυξη της χώρας, μέχρι που κάποιοι αποφάσισαν να το ξεπουλήσουν. Από το 1990 ξεκινά η απαξίωση του ΟΣΕ προκειμένου να πουληθεί φθηνά, με την πρόφαση των «ζημιογόνων ΔΕΚΟ». Κανείς δεν αντιλέγει ότι μια επιχείρηση πρέπει να είναι κερδοφόρα, αλλά μια κοινωφελής επιχείρηση όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξυπηρετεί και κοινωνικούς λόγους, εκτός από την κερδοφορία. Μήπως φτάσουμε στο σημείο να πούμε ότι και τα νοσοκομεία πρέπει να είναι κερδοφόρα;

Η εμπειρία ιδιωτικοποίησης σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει αποδειχτεί καταστροφική. Στην Αγγλία, πιο συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά πολύ οι τιμές των εισιτηρίων ενώ σε διάρκεια πέντε ετών, μετά την ιδιωτικοποίηση, συνέβησαν τέσσερα μεγάλα δυστυχήματα. Πλέον επτά στους δέκα πολίτες της χώρας ζητούν επανεθνικοποίηση του σιδηροδρόμου.

Οι κυβερνήσεις των μνημονίων ξεπουλάνε τις υποδομές της χώρας όπως αποδεικνύεται και από την απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών. Οι εργαζόμενοι καλούνται να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό με έναν απηρχαιωμένο στόλο, με ελλείψεις σε εργαλεία, σε ανταλλακτικά καθώς και σε προσωπικό.

Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας βρίσκεται στο πλευρό των συναδέλφων εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και γενικότερα στις συγκοινωνίες, στηρίζει την 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που πραγματοποιεί η ΠΟΣ στις 14/9/2017 και καλεί την Κυβέρνηση να πάρει πίσω την απόφασή της και να προστατεύσει τους εργαζομένους, την εθνική οικονομία και την ασφάλεια των επιβατών.